ریاضی علمی دست نایافتنی
ریاضی علمی دست نایافتنی

ریاضی علمی دست نایافتنی

چرا بعضی از دانش آموزان در ریاضی موفق نیستند؟

برای خودم مهم بود که جواب این سوال را بفهمم. واقعا ایمان دارم که ریاضی درسی است که به خاطر ساختار منطقی آن از خیلی دروس دیگر ساده تر است، یعنی دانش آموزی که در کلاس حضور دارد باید درس را یاد بگیرد. اما در عمل اینگونه نیست! چرا؟ 


بنابراین با دقت این نوع دانش آموزان را زیر نظر گرفتم، بعد از مدتی دریافتم که همه در یک خاصیت مشترک هستند وآن خلاء اندیشیدن در حل مسایل بود! دانش آموز ما شاید به طور ناخداگاه در کوچکترین کارهای روزمره خودش دارای برنامه است و برای انجام هرکاری فکر می کند بجز در هنگام  ریاضی خواندن.تنها ابزار مورد نیاز افراد برای مطالعه ریاضی قدرت تفکر است که خداوند آن را به همه بخشیده است که متاسفانه دانش آموزان ما در هنگام مطالعه آن را فراموش می کنند. در این جا مایلم از یک مثال بسیار ساده استفاده کنم. فرض کنید در اتاقی تاریک ،چیزی هست که باید آن را بیابید. چکار می کنید ؟ پاسخ ساده است ، ممکن است که شمعی یا لامپی روشن کنید و به دنبال آن چیز بگردید. می خواهم بگویم که حل بسیاری از مسایل توسط دانش آموزان ما همانند یافتن یک شیء در اتاقی تاریک است و شما باید با لامپ اندیشه آن اتاق را روشن کنید و خود را از سرگردانی در آورید. در حالی که دانش آموز در همان تاریکی به دنبال گمشده خود می گردد.و اگر هم پیدایش کند ممکن است شانسی باشد .پس با اندیشیدن زوایای تاریک مسئله را روشن کنید.

در این جا ممکن است که سوال شود چگونه باید اندیشید؟

باز هم پاسخ روشن است . تا زمانی که راهنما های ارغوانی و حل المسائل آن چنانی در خدمت شما باشند هرگز شیرینی اندیشیدن را تجربه  نخواهید کرد در واقع سرطان اندیشه برای دانش آموزان ما همین کتاب های حل المسئله می باشند که شما به راحتی می توانید جایگزین های بهتری را برای آنها پیدا کنید. در آخر هم متذکر می شوم که درباره روش مطالعه ریاضی و تمرکز در کلاس، قبلا مقاله ای را در همین وبلاگ نوشته بودم که می توانید ان را هم ببینید . آرزوی ما موفقیت شماست.

نظرات 1 + ارسال نظر
فاطی دوشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 17:17 http://manotanhayiiiiii.blogfa.com/

سلام رضا خان.خسته نباشین.منم از اون دسته از دانش اموزایی بودم که با ریاضی مشکل داشتم.
الان هم همینطوره.ادامه تحصیل میدم ولی با زهم مشکل دارم با ریاضی
اصلا توی مغزم فرو نمیره.فرمولها و مفاهیم ریاضی رو نمیفهمم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد