ریاضی علمی دست نایافتنی
ریاضی علمی دست نایافتنی

ریاضی علمی دست نایافتنی

آیا مشکل همه دانش آموزان 5=2*2 می باشد

گاهی برخی اشتباهات دانش آموزان در ریاضی مستقیما مربوط به ریاضی نیست و ناشی از ادبیات مساله است.

اگر به مواردی این چنین برخورد کردیم بد نیست آن را در این وبلاگ یا وبلاگ های مشابه اطلاع رسانی کنیم تا کم کم ادبیات موجود در کتاب های ریاضی ما به سمت ادبیات امروزی تر گام بردارد.

نمونه 1 :

یک بار من سر کلاس گفتم: اگر بدانیم a برابر است با 7 آنگاه مقدار عبارت ... را بیابید.

یکی از دانش آموزان پرسید: آقا اگر ندانیم چطور؟ (چطوری باید a را پیدا کرد؟!!)


نمونه 2 :

یکی از همکاران می گفت: در امتحان به بچه ها سوال داده بود که :

اگر m مساوی با 4 باشد، مطلوبست...

الف) مقدار عبارت ....

ب) حل معادله زیر (معادله ای بر حسب m)

ج)

د)

و غیره..

و دانش آموزی در جواب این سوال نوشته بود:

الف) مطلوب است!

ب) مطلوب نیست!

ج) مطلوب نیست!

د) مطلوب است!

و غیره....!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد