ریاضی علمی دست نایافتنی
ریاضی علمی دست نایافتنی

ریاضی علمی دست نایافتنی

قواعد بخش پذیری

1- همه ی اعداد بر یک بخش پذیر هستند.

2- عددی بر 2 بخش پذیر است که رقم یکانش بر 2 بخش پذیر باشد.
ادامه مطلب ...

در مورد الگوریتم غربال سال سوم راهنمایی

تقریبا از اکثر معلمان سال سوم که روش تدریس الگوریتم غربال را می پرسی، جوابی مانند زیر می شنوی:

- عدد ١ را خط بزنید.
- چون عدد ٢ اول است. پس دور آن دایره می کشیم و مضارب ٢ را خط می‌زنیم.
- چون عدد اول بعدی ٣ است. پس دور آن را خط می کشیم ولی مضارب آن را خط می زنیم.

ادامه مطلب ...

تعیین سطح زبان شما !!!!!!!!!رایگان!!!!!!!!!

امروز می خوام یه سایتی رو بهتون معرفی کنم که می تونین با رفتن به اونجا سطح زبانتون رو رایگان آزمایش کنید 

 

اینجا

آموزش جذر دوم راهنمایی و چرا به جذر بعضی ازاعداد می گوییم تقریبی

جذر به معنی ریشه ، پایه است و علامت آن «     » رادیکال می باشد.

در ریا ضیات « ریشه گرفتن » عکس عمل « به توان رساندن » می باشد.

 

 

جذر حسابی: هر عدد مثبت دو جذر دارد که یکی مثبت است و دیگری منفی 0 جذر مثبت «جذر حسابی » نامیده می شود.

 ادامه در و نکات و سوالات تستی در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

معمای نان ها و قضاوی حضرت علی(ع)

دو عرب با هم مسافرت میکردند یکی از آنها 5 قرص نان و دیگری 3قرص نان با خود داشت. عرب سومی به آنها پیوست .شب شد و همه با هم 8 قرص نان را خوردند.عرب سوم 8 درهم به ان دو عرب دیگر داد که بر سر تقسیم ان بین این دو اختلاف افتاد. آن که5 قرص نان داشت می گفت تقسیم باید به نسبت5 به 3 انجام گیرد و دیگری می گفت باید به تساوی باشد.اختلافشان بالا گرفت و سرانجام از حضرت علی داوری خواستند .آن حضرت7 درهم را حق صاحب5قرص نان و 1درهم را حق صاحب 3 قرص نان دانست!!! به نظر شما داوری حضرت بر چه پایه ای بوده است؟ فکر کنید!!!!!! اگه نتونستید جواب رو تو ادامه مطلب ببینید!!! ادامه مطلب ...